20 juni 2007
Hoi Donna & Rosa
Ik wil jullie even laten weten dat ik het hier super goed naar mijn zin heb….
De eerste dagen waren wel een beetje eng hoor en de eerste nacht moest ik in een bench slapen, maar gelukkig bleef het vrouwtje bij mij slapen. De 2e nacht moest ik echt alleen en die bench vind ik echt helemaal niks ’s nachts…
Nu mag ik lekker al weer een tijdje los lopen in de bijkeuken en staat de bench open. Als ik dan heel nodig moet plassen doe ik dat mooi op de krant… Ik ben altijd heel blij als mijn baasjes dan ’s ochtends beneden komen en inmiddels piep ik al niet eens meer als ik ’s avonds moet gaan slapen. Ik weet toch wel dat ze dan ’s morgens weer komen..
Ik vind het allemaal zo leuk en spannend hier, dat ik wel heel moeilijk slaap overdag. Er is zoveel te beleven. En als ik dan bij mijn baas aan zijn voeten ga liggen en net lekker lig te slapen dan staat hij ineens op en ben ik weer wakker. Dan wil ik natuurlijk weer spelen.
Volgens mij is mijn baasje daar niet zo blij mee, want nu moet ik overdag verplicht slapen in de bench. De eerste keren probeerde ik me eruit te graven, maar ik kwam er al snel achter dat dat niet lukt. Nu ga ik maar lekker slapen als ik in de bench moet, ik weet dat ik er toch weer uit mag.
Verder hebben ze hier een hele grote tuin en in het begin vond ik die wel heel groot. Intussen ga ik steeds meer op onderzoek uit. Zeker één stukje is heel spannend, want daar is het open en dat heb ik sinds gisteren ontdekt, goed hè. Hmm, maar de baas is daar minder blij mee. Die gaat hier nu een hekje zetten en daar baal ik van.
Ik ben ook al op de puppie cursus geweest. Er was daar ineens een hele grote hond die ik wel eng vond. Mijn baas is gelukkig heel dapper en liep gewoon door dus toen liep ik half achter hem ook maar gewoon door. En ineens waren daar ook nog heel veel andere kleine hondjes. Gaaf! Op het einde mocht ik met een heel grappig maltezer hondje spelen en ja, toen moest ik weer weg, terwijl ik het net heel leuk vond.
Ook gaan we elke dag naar het bos en dat vind ik ook zo leuk. Maar net als ik door het hoge gras heen begin te sprinten moet ik ineens weer naar huis terwijl ik nog lang niet wil… Ik mag altijd maar heel kort namelijk. Als ik geroepen wordt ga ik altijd snel naar de baas want vaak krijg ik dan wat lekkers en vaak gaat ie dan ook spelen met een bal of met het trektouw… Super vind ik dat.
Graven in de tuin vind ik ook zo enorm leuk en mijn hele snoet zit dan onder het zand. Eten vind ik nog niet zo heel lekker, die saaie brokken elke dag, maar 1x per week krijg ik dan ineens zoiets lekkers. Dan eet ik alles in één keer op en lik de hele bak nog 10x uit, zo lekker vind ik dat. En ook van de buffelpezen kan ik geen genoeg van krijgen, al vallen die wel telkens tussen die rot vlonders hier. Ik probeer hem er nog telkens uit te krijgen maar dat lukt vaak niet en moet de baas me even komen helpen.
Oh ja, en dan laten ze me uit aan een riempje en moet ik naar een veldje om te plassen. Ik houd dan maar op met plassen, want ik vind het veel fijner in de tuin. Maar ik plas al wel bijna niet meer in huis en kan al heel goed zitten en liggen, want dan krijg ik iets lekkers en ik wil natuurlijk niet afgaan bij mijn vriendjes zaterdag op de cursus 😉
Ik zal er een paar fotoos bij doen van mijn favoriete bezigheden hier. Dat is spelen met de voetbal en die sleep ik dan heel snel als ik hem heb naar mijn mand. Verder vind ik het heerlijk om op mijn kluif te knauwen en het trektouw is zo leuk vooral als ik win natuurlijk.
Soms vind ik het ook heel leuk om lekker bij mijn baasje te gaan liggen en dan lekker geknuffeld te worden. Optillen vind ik niks aan en probeer dan zo snel mogelijk los te komen, want op de grond is veel leuker. Dan vind ik knuffelen wel lekker en ga dan snel op mijn rug liggen. Verder lig ik heel graag in de mand, want dan kan ik met mijn speelgoedhond spelen en die sleep ik dan de hele kamer door.
Nou jullie lezen wel dat ik me hier erg vermaak en nu ga ik weer even slapen. Dan kan ik vanavond nog even heel hard rondjes rennen in de tuin met al dat bamboe en die grasjes want dat vind ik echt heel grappig…. 🙂
Pootje van Gaudy
~~~~~~
Marga, zei op : 20 June 2007 at 11:13 pm
Wat wil je, zo’n bal wil elke hond wel hebben, da’s een kostbaar bezit. Vlug meenemen naar je mand, en dan hopen dat niemand je ziet.
En dat slapen overdag, nou dat is hier ook een probleem hoor. Liggen ze eindelijk allebei lekker bij mij onder de tafel te slapen, sta ik heel voorzichtig op om wat te drinken in te schenken, merkt Donna dat natuurlijk direct, zij staat minder voorzichtig op dan ik en dus wordt Rosa ook weer wakker. Resultaat: we lopen in een kluitje naar de keuken en weer terug en guppy is weer helemaal wakker. Kijk, ik ga dan gewoon weer verder met waar ik mee bezig was. Dat kan van die twee niet gezegd worden…
Marga, zei op : 20 June 2007 at 11:15 pm
Trouwens, die gedroogde runderpees staat ook hier met stip op één !!