20 juni 2007
Hoi Marga,
Even een kort verslagje van Nubia. Ik vond de eerste dagen wel een beetje eng zonder mijn broertjes en zusjes, maar mijn grote briardvriendin Salou heeft mij onder haar hoede genomen. Ze vind niet alles leuk wat ik doe en als ze dan een waarschuwing geeft ga ik gauw op mijn ruggetje liggen en dan is de vrede weer gauw gesloten.

Soms als Salou ligt te slapen en ik spring boven op haar zegt mijn vrouwtje heel hard “nee”. Ik had al snel begrepen dat dan iets niet mocht. Daarom probeer ik ook leuke dingen te doen. Zoals spelen met alle knuffels en alle andere speeltjes die ik gekregen heb van mensen die ik niet eens ken. Maar nu ken ik er toch wel een paar. Ik vind het ook heel leuk als die komen.
En elke dag ga ik wel 4 keer wandelen en dan lopen er heel veel kleine mensjes naar school. Keigezellig. Toch nog iets geleerd in Brabant :).
Ben deze week ook mee geweest een broodje eten op school. Vond alle kinderen leuk maar vond poes die ook meegegaan was net iets leuker. Ook zo iets. Er lopen hier ook 2 poezen rond bij het vrouwtje thuis. Die vond ik erg interesant. De poezen mij niet maar we hebben nu besloten om vrede te sluiten.
Wat niet eerlijk is, is dat de poezen op de bank mogen en ik niet. We mogen ook veel buiten spelen en slapen als het mooi weer is. Vrouwtje is dan in de tuin aan het lezen of ik help met het onkruid verslepen. Vind ik heel leuk. Ik moet ook iedere keer zitten als ik moet oversteken. Dat doe ik heel goed volgens mijn vrouwtje maar ik doe het alleen omdat ik dan een lekker brokje krijg. Maar goed, voor wat hoort wat. Wat ik ook al heel goed kan is zitten als het gevraagd wordt. En een pootje geven en af liggen. Goed hè. Soms plas ik nog wel eens in huis maar het vrouwtje zegt dat het steeds beter gaat.
Vrijdagavond kwam de avondvierdaagse langs met muziek. Nou, die ene muziekband vond ik wel gaaf maar die andere had wel erg veel lawaai. Zaterdagmiddag zei vrouwtje dat we visite kregen en wat bleek: mijn pappa stond op de stoep. Ik schrok eerst wel maar later hebben we toch nog een balletje getrapt. Ik kreeg ook nog een touw met worstjes en een kip maar ze waren niet om te eten maar om mee te spelen. Oh ja, vanavond ga ik voor het eerst naar cursus. Leuk spelen met andere pupjes.
Ik lig nu onder de computertafel te slapen, straks nog een hapje eten en dan naar cursus. De groetjes aan Donna en Rosa en de rest van de familie en ik heb het hier erg naar mijn zin.
Groeten van de Fam. Jonkers en een pootje van Nuub en Salou
~~~~~~
Marga, zei op : 24 June 2007 at 1:42 pm
Ik vind het natuurlijk keileuk dat Nubia toch nog iets geleerd heeft in Brabant. En wat heeft ze al veel geleerd zeg. Dat heeft ze waarschijnljk ook te danken aan haar grote voorbeeld Salou (en uiteraard heel veel geduld van jullie kant denk ik)