Medemblik, 1 juli 2007
Lieve moeder en Rosa,
Hierbij een berichtje van je zoon Rico uit Medemblik, typen kan ik nog niet dus dat doet het baasje even.

Het is inmiddels al weer drie weken terug dat Paulien,
Els en Jan mij kwamen ophalen. Het gaat goed met mij. Tijdens de reis heb ik de meeste tijd geslapen en was met de middag al in Medemblik.
Daar ontmoete ik Bobby.

Met mijn maatje Bobby
een vriendelijke ouwe knar waar niet veel leven in zit, hij is al 15 jaar oud. Ik heb van mijn moeder geleerd daar een beetje respect voor te hebben en laat hem meestal met rust, maar af en toe kan ik ook wel uitdagend zijn en bijt hem dan in zijn kont of poot en dan reageert hij wel 😉

In gevecht met de slang
De eerste nacht heb ik in de bench geslapen, hierna had ik er niet zo’n zin meer in en mocht ik bij de baasjes in een grote doos op de slaapkamer slapen. Ik ging er meestal laat in en vroeg eruit ± 4.30. Dan wilde ik er wel weer eens even uit, even poepen en plassen.
Daarna kon ik de slaap meestal niet meer te pakken krijgen en bleef de baas bij me, ik ben nu eenmaal een beetje sels.
Tegenwoordig slaap ik weer in de bench in de woonkamer. Ik word ’s morgens nog vaak vroeg wakker en ik probeer dan iedereen wakker te maken. Dan komt de baas bij me liggen en maakt me weer een beetje rustig zodat ik nog een dutje kan doen. Om half 7 word ik dan uitgelaten. Het liefst poep ik in de bosjes zodat ze het niet zien, plassen durf ik wel op het gras 🙂

Dan het eten, de eerste tijd had ik niet zo’n trek. Ze haalden voor mij allerlei andere brokjes e.d. en nu heb ik de lekkerste uitgekozen en dat gaat goed. Ik groei goed, mijn vacht is lekker zacht.

Ik heb al kennis gemaakt met verschillende familieleden, Tanja een duitse herder net zo oud als ik, Pancha en Jummy, twee King Charles honden.

Stoeien met Jummy
Volgende week hebben we een familiedag en dag zijn we met 8 honden.
We wandelen ook regelmatig naar het IJsselmeer.

Bij het IJsselmeer ganzenvlaai eten
Pootjebaden en heerlijk langs het water rennen, ik durf alleen nog met mijn pootjes in het water. De rest komt later wel als ik wat groter ben.
Mijn baasjes waren de oppas op Pancha en Jummy. Eentje is een paar weken ouder dan ik, en we hadden samen veel lol 🙂

Bij het IJsselmeer
De volgende dag moest ik echt een beetje bijkomen van al dat gestoei.
Woensdag 4 juli wordt een spannende dag voor mij, want dan ga ik voor het eerst naar de hondenschool met mijn baasje.
Ik kan ook al goed luisteren naar mijn baasjes, zo kan ik al zitten, liggen en een heel klein beetje blijven, maar ja ik doe bijna alles voor een lekker snoepje mmmmmmmmmmmmmmmmm.

Soms lig ik ook wel eens lekker op schoot bij een van de zeven baasjes, dan eens bij die en dan weer eens bij de ander, maar dat wil ik niet zolang hoor, eventjes maar.
Blaffen kan ik als de beste, vooral als Bobby begint te blaffen dan wil ik nog luider blaffen wat me nog niet helemaal lukt.
Met de auto mee vind ik ook tof. Mooi uit het raam kijken naar alles wat er voorbij schiet, het gaat ook wel snel zo’n auto om alles rustig te kunnen bekijken.
Nu ga ik lekker slapen, tot de volgende keer ma, zussen en broers.

lekker dollen met mijn favoriet
Een poot en lik van Rico.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Marga, zei op : 3 July 2007 at 3:52 pm
Bobby en Rico, wat een stoere foto!
En met z’n 11 weken is Rico al een hele mooie en flinke jongen vergeleken met de andere hondjes op de foto’s (behalve Bobby dan natuurlijk). Nou, en aan aandacht geen gebrek da’s flink boffen! Enne, ganzenvlaai, is dat lekkerder dan Limburgse?
Heel veel succes en vooral plezier in de puppyklas. Toevallig gaan wij 4 juli ook kijken of er nog iets te leren en te stoeien valt in de klas.
Groetjes, marga
monique, zei op : 4 July 2007 at 10:50 am
Hoi broertje Rico
Wat leuk om ook eens wat van jou te horen en wat fijn dat het zo goed met je gaat.
Jij boft maar met al die baasjes en vriendjes.
Laat je snel weer iets van je horen?
Je zusje Sara
ar, zei op : 4 July 2007 at 6:19 pm
Haaaa !!!
Daar is de rico !!!
Ik dacht dat je echt héééél ver weg zat ! Nochthans zag ik je vaak, tenminste dat dacht ik want telkens is met je wou spelen, of naar je stond te blaffen botste ik heel hard,auw auw auw ! Mijn baasje zei dat het mijn spiegelbeeld was maar eigenlijk zag ik jouw, zo dichtbij en toch onbereikbaar !
Rico ik vind het wel fijn dat ook ik weet hoe goed het met je gaat en dat je net als ik ook met zo’n opa opgezadeld zit , pppfffff ik leef met je mee!
Laat je wel op tijd iets van je horen ?
En nu ga ik naar school !!
Doeiiiiii