Rosa: alleen op stap, samen thuis

week 10

Tijdens onze korte uitstapjes gaat Donna niet mee. Rosa kan dan in haar eigen tempo de wereld om haar heen verkennen en leren omgaan met alle “enge dingen” op haar eigen manier.

En er zijn nogal wat enge dingen, vooral het paard van de overburen. We zijn al meerdere keren wezen kijken en ruiken, op de arm en op veilige afstand. Voorlopig is hij nog echt een maatje te groot voor haar.

Water vindt ze uitermate interessant en ze schrikt er dan ook niet voor terug om ineens helemaal op het randje van de brug te gaan staan. Kijk, dat vind ik nou weer eng.

Gelukkig wel aangelijnd en ze laat me zien dat ze erg voorzichtig is en zeker geen gekke dingen gaat doen. Dus ik ben al snel gerustgesteld.

Door alleen met Rosa op pad te gaan hoop ik ook dat zij tijdens onze uitstapjes op mij gaat letten in plaats van op Donna. Dat doet ze gelukkig (nog) heel goed. En als we dan samen thuis aankomen ……..

Wacht Donna al ongeduldig bij het hek.
En dan is het

eerst even samen drinken uit de vijver

balletjes trappen

Zo grappig om te zien hoe ze de bal met haar neus naar voren duwt en er zelf hard achteraan holt en rolt 🙂

Iets lekkers verhapstukken.
Hoe krijg ik jouw botje in mijn bekje

Even doen alsof er ergens anders iets interessants gebeurt …

De tralalalala-ik-ben-helemaal-niet-geínteresseerd-methode

Zo’n klaverbloempje is tenslotte veel interessanter

Heel voorzichtig dichterbij kruipen
En nog ietsjes meer

Nu moet je weten dat een eindje verderop kleine uiteinden van runderribben liggen. Rosa mag dit gewoon van Donna afnemen en er op knabbelen. Da’s ineens niet interessant meer als Donna met dit andere botje komt aanzetten. Zij is nu niet van plan dit botje af te geven en laat dit ook duidelijk horen. Nadat het lekkere ervan af is loopt ze vervolgens naar de ribbetjes, krrak, smmak, en op zijn ze. Rosa blijft met een kaal botje zitten dat ze nu nog steeds door het huis sleept. Moet wel een heel bijzonder botje zijn 😉

En tot slot nog even heel rustig de paaltjes oefenen

Behendig hè 🙂

~~~~~~

 

1 gedachte over “Rosa: alleen op stap, samen thuis

  1. Ria, zei op : 28 June 2007 at 12:51 pm Bewerk Reactie
    Hoi Marga.

    Heerlijk die verhalen en foto.s van jouw (ook van de anderen natuurlijk) Het wordt een leuk stel zo, Donna en Rosa. groetjes Ria

Reacties zijn gesloten.