Gusto: m’n eerste vakantie

22 augustus 2007, 18 weken

Hallo iedereen,

Ik ben een beetje laat met mijn vakantie verslag, want eigenlijk ben ik nu al meer dan een week terug.

Mijn vakantie begon de avond van 3 augustus.
Mijn ene baasje trok die avond vroeg naar bed, mijn andere baasje wou de hele avond met me spelen. Vreemd was dat want meestal lig ik ’s avonds lekker te dutten aan de voeten van mijn baasje
Om 00h’ ging de kamerdeur weer open en 2 minuten later stond mijn baas onder de douche, dronk daarna koffie, liep met spullen op en neer naar de auto en om 00h45 ging ook ik in de autobench. Ik “zo moe als een hond” trok er mij niets van aan en eindelijk kon ik lekker gaan slapen, m’n baas ging rijden in het holst van de nacht.
Af en toe hielden we een stop, de baas een bakkie en ik een plassie en daar gingen we weer. 11 Uur later kwamen we aan in Annecy een stad met hoge bergen en een prachtig meer in frankrijk.

Daar wachten tante Margriet en migo (een heidewachtel) ons op.

Ikke wat terughoudend naar migo, eerst kijken wat voor vlees ik in de kuip had.

Mijn baasje ging de auto uitladen terwijl ik migo kon uitpluizen. Het was een ferme kerel van ong. 20 kilo 6 maand oud en heel speels en wild, maar al gauw vertrouwde ik hem en we blaften de hele camping bijeen 🙂

De eerste 2 dagen was het bloedheet, meer dan 30°c, en migo had zo zijn eigen plekje lekker koel onder de auto van tante margriet

terwijl ik de schaduw opzocht onder een appelboom en alles in de gaten hield. Vreemd die franse mussen! Ze zaten op de rand van mijn drinkbak en af en toe namen ze een plons terwijl ik er met mijn neus bovenop zat, maar ik kon er nooit achteraan want op die kamping moest ik aan de leiband, een minpuntje moet ik zeggen!

Ik had er wel een hele grote weide waar migo en ik lekker konden rennen, en ons in de poep draaien, (baasje heel tevreden !!) We zochten muisjes en hagedisjes maar DIE mannen zijn rap zeg!!

En toch lukte het migo een muis te vangen hij liet me zijn speeltje zien en hop! ik greep mijn kans en ging ermee aan de haal. Heerlijk was dat !

geen muisje, maar ook heel lekker 😉

De derde dag gingen we naar het hele groot meer, migo wou zwemmen , ik mee natuurlijk om te kijken hoe stoer mijn nieuwe vriend wel was. Ik schrok vooral terug van die kleine baren die tegen de rand klotsten en blafte al geenéén. Tot mijn baasje zelf in het water ging staan en me over die kleine klotsende baren heen hielp.
Ik begon meteen te zwemmen alsof ik nog nooit iets anders gedaan had. Mijn baasje vond dat ik eruit zag als een verzopen rat maar ik was tenminste afgekoeld en weer schoon. Jammer dat mijn baasje op dit moment het foto toestel niet bij had want zij had natuurlijk nooit gedacht dat ik in het water zou gaan.

De volgende dag begon het hevig te regenen en dat was wel iets minder natuurlijk.

We moesten onder de luifel van de tent blijven maar migo en ik verbouwden al gauw het interieur en zaten steeds met onze leibanden in elkaar verstrengeld, toch hadden we pret, en af en toe was het verplichte bedrust elk in onze bench.
De dag erna en ook de volgende dag regen, toen gaven ze zelfs sneeuw op 1800 m, de camping liep leeg en ook mijn vriendinnetje ( franse heidi ) die recht tegenover ons zat (een maltezer) ging weg. Mijn baasje hield het ook voor bekeken, ze pakte alles in en we gingen terug naar huis in de gietende regen.

Thuis aangekomen was ik blij mijn co-baasje terug te zien en ook opa duck natuurlijk. Die ouwe brompot had tijdens mijn vakantie bijna niet willen eten maar toen hij mij zag ging hij meteen ten aanval op zijn voerbak. Na ons vakantie verhaal gingen mijn baasje en ik lekker op de bank,

mijmerden over alle indrukken die we opgedaan hadden en ons avontuur, en ik, ik droomde HOME SWEET HOME zonder leiband !

Héééél veel groetjes voor iedereen,
kwispel en een poot
Gusto

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

2 gedachten over “Gusto: m’n eerste vakantie

  1. Marga, zei op : 23 August 2007 at 12:16 am
    Wat fijn dat Gusto heerlijk moe de vakantiereis is ingegaan. Slim!
    Maar wat jammer van dat slechte weer. Gelukkig was er wel ZWEMMEN !!!. Waarschijnlijk heeft hij nu voor altijd de smaak te pakken. (hoewel de golven aan zee misschien toch wel weer heel indrukwekkend zullen zijn)
    �n natuurlijk Duck ook weer blij met jullie thuiskomst.

    Veel groetjes, Marga

    P.s.: rare vogels h�, die franse mussen

  2. JacqvanTrirum, zei op : 23 August 2007 at 8:25 am
    Hoi Gusto
    Wat heb jij een leuke vakantie gehad zeg!
    En je hebt er wel een heel levendig verslag van geschreven.
    Opa Ravel heeft er zeer van genoten.

    Jacqueline, Opa Ravel , Oom Mo en Tante Tierra

Reacties zijn gesloten.