… en hoe het verder ging met Gusto

17 juni 2007

Hallo Marga, ma Donna, zus Rosa en de andere familie leden,

Sinds een week ben ik nu in België en ik wou toch even laten weten hoe het met me gaat. Toen ik zaterdag aankwam na een lange rit heb ik eerst kennis gemaakt met opa Duck. Ik moet zeggen toch een beetje een ouwe brompot, is heel graag met rust gelaten. Alhoewel ik hem toch af en toe uitdaag. Daarna op verkenning in het huis en de tuin.

Op zondag rustig de tijd om alles goed te bekijken! waar is water ? waar is voer? waar zijn er lekkere kussens om op te liggen? enz enz. Dus gewoon even wennen. Ik moet zeggen dat ik jullie wel hééél erg miste, ook gaudy, nubia, rico en sara. Af en toe moest ik toch een beetje huilen de eerste dagen en die eerste nachten alleen in de (verwarmde)bench… Ik moet zeggen dat ik niet veel geslapen heb, en mijn baasjes en de buren waarschijnlijk ook niet ! Nu slaap ik toch al een 5 tal uurtjes.

Maandagnamiddag 14 h had ik een afspraak bij de dierenarts. Ik moet zeggen ik was er niet echt gerust in, die geuren daarbinnen !! Wel een vriendelijke man daar niet van maar toch ik hield mijn staart tussen de benen want owee! die thermometer, en waarschijnlijk een prik! En die vlaamse taal ! Ik begreep niet echt goed wat er ging gebeuren en verstond niet was ze zeiden, ik was wel een beetje bang. Maar ik gaf er maar aan toe en veilig in de armen van mijn baasje Ar onderging ik het voelen,het temperaturen,de vacht en oorcontrole en de prik. Ik kreeg een welkomsgeschenk (Proplan) ( voer dat ik toch niet mag eten van mijn baas) en ontwormingsspul.

Ik krijg 4X per dag Prins voeding en ik eet daar nog geen 100gr van op per dag, mijn baasje was dan ook wat bezorgd en liet mijn bak langer staan, af en toe nam ik een brokje maar zeker niet zoveel als dat ik mag eten.

Ik heb hier een bench om ’s nachts in te slapen zoals die van jouw ma, maar in een aparte kamer waar buro, pc en ik denk een deel van het bankstel staat (die eigenlijk bij die in de woonkamer hoort).

Daar stond nog een groene tent in stof met een lekker kussen in. Terwijl mijn baasje dan bezig was achter de pc ging ik daar lekker in liggen. (slaap inhalen!) Maar dinsdag zag ik die verhuizen naar de auto, die groene tent bleek een bench te zijn voor in de auto waar ik veilig mee kon rijden.

We gingen boodschappen doen, op het lijstje stonden kauwbotjes van Farmfood en verse voeding en bot. Yes allemaal voor mij !! Die kauwbotjes hadden we snel gevonden en de verse voeding is hier te krijgen van het merk ” Duck ” .(Gek ;de zelfde naam als van die ouwe opa hier ! ) Die verkoopster was zo vriendelijk om een vers bot mee te geven die ze in haar vriezer bewaarde voor haar eigen hond; een mergpijp!, Ze gaf de raad toch eerst een minuutje te koken voor ik het mocht hebben. ( Zondag is vers vlees & bot dag). In de auto was het wel vreemd, dat draaien,remmen en weer vooruit ?!! Eerst ging het nog goed want toen ik instapte kreeg ik een stukje gedroogde kippeborstfilet hééééél lekker, maar 1 keer dit verorberd was besefte ik pas goed wat er gebeurde, en liet ik toch even weten dat ik dit niet zo prettig vond en ook wel een beetje eng vond in die bench terwijl de motor draaide.

Dinsdag was het ook mooi weer en mijn baasje ging wat doen in de voortuin, veel groter dan die van jouw ma, en ook een grote oprit waar de auto’s kunnen staan. Daarvoor is er wel een drukke baan waar af en toe wel vrachtwagens voorbij razen. Ik en opa mochten op de parking aan een lange lijn liggen zodat ik een beetje kan wennen aan het voorbijgaande verkeer, opa is dat al gewoon!

Op Woensdag was het mijn eerste schooldag. Ik met een stukje kipfilet terug in die auto, was een heel kort ritje, maar toen ik uitstapte….!! Blaffende soortgenoten en als een speer zocht ik bescherming bij mijn baas ! was dit even schrikken zeg ! Veilig op de arm ging ik kennis maken met de juf die les geeft in de puppy klas. Ze was heel aardig en ik kreeg snoepjes. Gelukkig moest ik niet op het veldje bij die grote blaffers maar mocht ik bij Bono een border collie, ook negen weken oud en pas zijn 2de schooldag. Ik leerde eerst naar mijn naam luisteren en daarna mocht ik al eens een poging tot ” zit doen”. Gelukkig was er veel lekkers !

Op donderdag kwam de huishoudhulp, en ik moet zeggen dat stoffer, bezem en dweil wel heel aantrekkelijk zijn. Maar toch ging ik maar na een tijdje in mijn bench want van poetsen en kletsen en weinig slapen ’s nachts wordt je toch zo moe. Zij konden lekker schoonmaken ( ik vergeet soms naar buiten te gaan om te plassen en een poepje te doen, en ook als het regent ga ik helemaal niet buiten !) en ik heerlijk uitslapen.

In de namiddag mocht ik weer mee in de auto, we gingen samen de stad in en deden een terrasje, ik lag rustig onder de tafel mensenbenen kijken en mijn baasje genoot van een koffie en een wafel met slagroom. Helaas begon het te regenen en zonder paraplu moest ik naar de auto lopen, brrrrrr.

Zoals elke morgen zijn mijn baas en ik heel vroeg uit de veren. Maar vrijdagmorgen kreeg ik al om 8 uur mijn halsband om, we gingen naar oma in Oostende, toch een klein uurtje onderweg want we hadden file. Het gaat steeds beter in de autobench natuurlijk met mijn stukje kip! Eerst naar een vriendin van mijn baas, daarna naar oma. Bij oma wonen Sloeber en Flupke. Sloeber is de zoon van opa duck en flupke is 6 maand oud en ook nog niet zolang bij oma. Maar sloeber is ziek en heeft geen zin meer om te spelen met flupke. Ik was meteen flupke zijn maatje en we hebben lekker rondgedold die dag. Daarna ging ik tevreden, voldaan maar hartstikke moe terug naar huis, wetende dat Flupke en Sloeber volgende week zondag bij mij komen spelen. Ik zie er naar uit !

Gisteren, zaterdag ging ik naar nonkel main die woont een 20 km hier vandaan in Menen. Daar was er de wekelijkse markt. Jawel met de auto gingen we en het ging goed ik ben het al aardig gewoon. Op de markt waren er veel mensenbenen, een beetje eng maar daartegenover waren er heel lekkere geuren vooral van gebraden kippen, kruiden enz. Toch maar even op de arm bij de baas. Dan zijn we met nonkel main en zijn vriendin een kroeg binnen gegaan, ook veel volk maar daar bleef ik rustig liggen onder de stoel van de baas,

’s Avond rook ik de geur van bouillon, mijn baasje kookte mijn bot voor morgen 1 minuutje af. Ik keek er al naar uit!!

Vandaag zondag ! Vers vlees & bot dag! Ik natuurlijk al vroeg uit de veren en meteen de baas verwittigt dat het tijd was om op te staan. Ik moet zeggen dat de baas niet zo heel vrolijk was, lag dat nu aan mij ?? Eerst snoof ik de geuren van koffie en daarna kreeg ik ” Duck” voorgeschoteld. Héééérlijkkkk !!!! Vééél beter dan die droge brokken van “Prins” ik moest er niet langer over nadenken en was meteen klaar !! Ondertussen moest de baas nog iets met het bot doen.

Het zag er nog al vettig uit en ze stak er een touwtje door en bond het vast aan de buitenkant van de bench met een stuk karton eronder zodat ik niet het hele huis besmeurde met het vette bot. Ik kon haar bezorgdheid lezen :

is het niet te vet?
zal hij geen diarree krijgen?
zou ik dat wel doen?

Maar ik vind het lekker !

Straks ga ik naar de hondenschool, er is geen puppy klas maar ik ga toch even kijken wat ik nog allemaal moet leren en even testen of die blaffende honden echt geen kwaad kunnen ?! Wennen, leren, socialiseren tis me wat!!!

Ik heb het aardig naar mijn zin. Nog oefenen om buiten te plassen, stil te zijn ’s nachts, en toch iets meer van die prinsvoeding te eten. Zo zie je marga, ma donna en zus rosa ik doe mijn best en het gaat me goed, ik hoop dat jullie het allemaal ook goed hebben.

Heel veel pootjes & likjes van mij aan iedereen!!! Gusto

~~~~~~~~~~~~~

2 gedachten over “… en hoe het verder ging met Gusto

  1. Marga, zei op : 20 June 2007 at 10:59 pm
    Nou, met twee van die flinke binken voor jullie deur moeten jullie je wel heel erg veilig voelen
    Jaha, als je een gos z’n brokken voorzet komt het woord “aanvalluh” niet voor in hun vocabulaire. Rosa laat keurig haar puppybrokjes staan – Poeh, puppybrokjes- en scharrelt haar kostje bij elkaar uit de bak van mams, het oude brood voor de vogels en de vissen (gelukkig nog niet de vissen zelf) en het volkomen leegplukken van de botten in de tuin. Lekker een vleesmaaltijd is ook bij haar favoriet. Dan laat ze zich de kaas niet van het brood eten �
    En vooral bij blote benen- en blote tenenvlees is het ineens wel “aanvalluhh!!” Worden die tandjes er nog eens even stevig ingezet. Dat is op z’n zachtst gezegd @aau*#!~uwwch*@ �(niet leuk dus)

  2. monique, zei op : 22 June 2007 at 12:02 pm
    Tjonge tjonge Gusto jij hebt het wel fijn daar in Belgie en je hebt ook al een vriendje wat fijn voor je.
    Kom je volgens jaar wel weer een keer naar Nederland zodat we elkaar weer kunnen zien bij Marga ons moedertje Donna en zusje Rosa?
    Pootjes je zusje Sara helemaal uit Nederland.

Reacties zijn gesloten.